svanar, pepparkakshus och skyltfönster



Vår andra förmiddag i Stockholm bestämde vi oss för att gå längs med vattnet medan det fortfarande var någotsånär ljust (förmiddagen började ungefär klockan ett den här semestern).






Vi var på väg till Moderna såklart men tog en extra tur runt Kastellholmen också, bara för att vädret var så ljuvligt (och så har de väldigt många Pokémon i Stockholm).


På Moderna var det pepparkakshusutställning! Hurra! Det här med Narnia tyckte jag var allra finast. Här är några andra favoriter:





Förstås gillar jag de mest som är mest maxade. Minimalism har aldrig varit min grej på något håll eller kant.


Sedan började vi titta lite på resten av utställingarna. Jag är dock extremt långsam när jag går på konstmuseum (lånar en hopfällbar museistol, lyssnar på ljud-information om exakt alla konstverk som har en ljudfil och sitter länge framför allt som intresserar mig) så vi hann bara fram till rysk konstruktivism innan museet stängde. (Så går det när man göttar hela morgonen!)


Ute i hallen står det här konstverket som Jens och jag var och tittade på på en annan plats när vi hade varit ihop i ungefär tolv timmar. (Jag blir fortfarande helt rörd av att tänka på den dagen, hur knäppt lycklig och överraskad jag var och kollrig av kärlek och sömnbrist samtidigt. Här kan man se hur det såg ut.)


Sedan skulle vi hem till Jens familj och umgås på kvällen, men vi hade inte bråttom så vi promenerade den långa vägen in till stan.


Jens stannade och fotade den där lilla planet-pricken till vänster i bilden ovan. Medan jag ba: STOR JULGRAN!!! :)


Sedan gick vi förbi NK och insöp en gnutta extra gullig julstämning:



Där ligger de små lökarna och sover mellan rötterna under jorden!



Skumtomtemolnet var det bästa.


Eller den här snögubben som gör en snöängel.


Skoja bara - orkestern var det bästa såklart!


Hur fint?




Egen paradorkester hade de också! Och det var fler än vi som var förtrollade. :)

Knut Reiersrud & Iver Kleive | Blåmann og koralreven

No comments :

Post a Comment