före och efter snön föll



23 november. Morgonpromenad med Lisa. Frost som smälter på grenarna, några plusgrader, solstrålar som letar sig ned.


Några pölar hade frusit till under natten. Förstår ej vuxna som inte vill trampa eller hoppa på is så att det krasar skojigt längre. Var gick det fel för dem?



Ljuset va!


Och plötsligt det här nästan vårgröna.


29 november. Nu har det kommit lite snö! Sådär så att jag tänker "vad fint att vi fick snö till första advent! Men det lägger sig ju aldrig".


30 november. TJI FICK JAG. Morgonpromenad runt stallet här hemma. Löjligt idylliskt. Känns som i en Astrid Lindgren-bok.


Ja, ni ser ju själva!


Finhästen <3 Ska försöka kolla upp vad hen heter. Inte för att jag vågar klappa hästar jag inte känner om inte dess människa säger att det är okej (hästarna i hagen bredvid har en "vi är snälla, klappa oss gärna"-skylt, men den här har inte det) men man kan ju hälsa på håll, det är ju bara artigt.


Längre upp i skogen ligger det mer snö kvar på grenarna. Tänk ändå att jag har detta nu, att bara gå rätt ut i, utan att behöva bo på landet långt bort från allt annat jag tycker om. SÅ KNÄPPT



Och efter en stunds pulsande (det tar ju ett tag att gå omkring i nästan orörd snö ändå) vände jag tillbaka hemåt och gick förbi stallet igen. Rena julkortsvyn som möter en.


Och de av er som tänkte "ja tack, kan vi få många fler inlägg med enbart bilder på snö och text om hur fint Kristin tycker att det är" kan skatta er lyckliga, för sen kom det MER SNÖ! Kommer snart i denna blogg! :)

Rokia Koné & Jacknife Lee | N'yanyan

1 comment :

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete