grönkål, granar och mintkyssar



Nu är vi plötsligt framme i veckan före jul, rent bildmässigt alltså. Jag hade konserter med båda mina världsfina körer och var iväg på ett företagsgig (körsång som teambuilding vetni - så så roligt när det trillar in sådana uppdrag) och efter de tre dagarna blev det plötsligt pang bom jullov. Och då gick Liam och jag och köpte gran!


Det finns en granförsäljning alldeles precis vid bostadsområdet där vi bor. Så skönt att bara kunna promenera dit på Liams lunch och bära hem granen själv och inte behöva krångla med att låna bil och sådant.


"Men kan du sluta fota någon gång ..."-minen. :)


Och så var jag och storhandlade med mamma och hon tog en bild på mig när jag hittade detta fynd. Tre kilo grönkål! Skickade bilden till Liam som skrattade, och sedan blev förvånad när jag kom hem med säcken. Han trodde att jag skämtade. Här skämtas inte om någon grönkål.


Var bjuden på frukost hos Tove i hennes nya lägenhet. Så fint att se det nya hemmet ta form, kommer bli så bra det här.


Och så var jag bjuden på fika (fast det var jag som tog med fikat, som tack för att jag fick låna ett piano) i Annas och Henriks redan inbodda hem som är strålande mysigt. Detta med decemberfika i ljuset från bara julstjärnor, gran och levande ljus - tröttnar aldrig.


Årligt pepparkaksbak! Denna gången fysiskt hemma i mina föräldrars kök och inte på zoom som förra året! Så glad åt det.


Liam var också med en stund, även om han tröttnar fortare än mamma och jag. :)


En morgonpromenad hittade jag en ny utsikt. Hittade förresten en helt ny bit av skogen jag bor bredvid också, där den här utsikten plötsligt tittade fram. Nämen det är förjävla härligt att bo här alltså. Varje dag.


Söndagen före jul lagade jag julgodis med Anna, Karin, Sofia och lill-Månsen.



Tog dock inte så många bilder eftersom jag fokuserade på att klicka ut mintkyssar och packa in kolor. Men gott blev det! Och roligt! Känner att jag börjar få in vanan på att göra julgodis nu. Kanske rentav försöker mig på något eget projekt nästa år.


Och sedan klädde Liam och jag granen. Fram med stora kaoset


Det blev så fint! (Ska ta en bild i dagsljus också så att man ser hur det blev när det var helt klart.) Liam tog fram kameran och fotade mig utan att jag ens bad om det. Det är kärlek det.

Pentatonix | I Saw Three Ships

No comments :

Post a Comment