senegal dag 13: att bara vara



Godmorgon Senegal! Dags för den sista hela dagen i landet. Inte utan att det kändes märkligt.


Men upplägget var perfekt, helt perfekt. Jag hann nämligen vila upp mig innan jag åkte därifrån. Annars kommer jag ofta hem från resor och är trött, utmattad och/ eller sjuk; inte bara för att man har gjort mycket grejer och kanske flängt runt, utan också på grund av alla intryck, ni vet. Men den här gången blev det inte så. För istället för att åka hem direkt från Dakar efter att ha tagit inrikesflyget dit från Ziguinchor, åkte vi ut till kusten igen och stannade två nätter på Sobo Badè. Det var så härligt. Det var så vansinnigt välbehövligt. Såhär såg den första vilodagen ut för min del:


Dans på stranden, förstås.







YASSA! Välsignade yassa! Efter en vecka av enbart ris och/ eller pommes frites samt kalla grönsaker i olika högar var det så underbart med en varm, mättande, smakrik sås. Helt klart resans bästa måltid för min del.



De första dagarna på Sobo Badè undrade man varför det luktade så mycket gödsel på gårdsplanen utanför vårt rum. Jaha, för att hästen bor där på nätterna, ok!









Resten av eftermiddagen och kvällen bara var jag. Det är det som Sobo Badè är allra bäst för. Att vara vara där.


Godnatt Senegal!

1 comment :

  1. porträttet på han i vitt hår - är det ditt bästa någonsin tro? Jättefin bild tycker jag! Man skulle va han!

    ReplyDelete