sportlovsdagar



Sportlov va! Vilken grej. Jag hade som plan att fota något varje dag i sportlovsveckan, och det gjorde jag också. Fast fredagen och lördagen kommer inte i det här inlägget - de bilderna har ni redan sett, för då var det Authentic Jazz Weekend.

MÅNDAG Var hemma hos mina föräldrar och fick hjälp med att laga kläder av min mamma. Jag är sämst på det, och behöver öva. Så jag lagade de lätta grejerna (hål och revor i strumpbyxor) och hon lagade de svåra grejerna (min ryggsäck). Hela mammas syrum är ett förråd av gamla skatter, t.ex. de här stoppgarnerna i olika färger, köpta på EPA för en krona och femton öre, och sådant. De kom till användning när jag lagade mina tjocka strumpbyxor och mamma hade såklart precis rätt nyans.


TISDAG Hade privatlektion i balboa med Gašper, det var så himla kul! Nu är jag sugen på något stort balboaevent, men får ge mig till tåls till Minor Swing i slutet av april.


ONSDAG Quiz! Äntligen quiz! Måste passa på medan jag har lov eftersom det bara är då jag är ledig en vardagkväll. Mattias, Lisa, Lisas partner Krister och jag bildar ett underbart lag (vi vinner inte, men får rätt många poäng).


Rödbetsburgaren med chèvrecrème var fantastisk (trots att det stod "chevrécréme" [sic] i menyn ... SUCK).


Morrans vänner heter vårt lag. Hon kan ju kanske behöva några, tänker vi.



TORSDAG Eftermiddagsfika med Johan (som flexar, så han kan fika nästan när som helst, det är mycket bra). Vi var på ett ställe på Tyska Bron som heter Open New Doors eller något sådant larvigt, men fikat var löjligt gott, och ljuset ännu godare - det blir väl så när man fikar i en glaskub på en bro med snötäckt is på kanalen.


Den här bilden ska förresten Johan ha som profilbild i chattprogrammet som de har på hans jobb när han ska prata med andra utvecklare någon annanstans i världen. Det är tydligen en grej på hans jobb att folk har knäppa profilbilder, och ibland kommer det mail från någon som påminner om att man måste kunna se hur folk ser ut i verkligheten på bilderna, att det är det de är till för liksom och inte att vara så spexig man kan. Gulligt tycker jag! Den här passar ju perfekt då, nördig och väldigt typiskt Johan, men man ser ändå hur han ser ut. :)

FREDAG + LÖRDAG kan man som sagt se här.


SÖNDAG och promenad i Slottsskogen med de här finaste personerna.


Sedan orkade vi inte laga mat utan gick till Enoteca Signore som är det närmsta jag kommer ett stamställe; eftersom det ligger två kvarter bort och har rimliga priser men framförallt för att deras pappardelle med svamp och tryffel är to die for.

Sabina Ddumba | Effortless

No comments :

Post a Comment