färgerna i oktober



Nu kommer andra halvan av oktober! Vi börjar med min födelsedagsfrukost. Den består av allt som är gott, från tomatröran vi först fick till frukost i Valencia för flera år sedan och som sedan blivit en klassiker hos oss, till mjölkchoklad och en halv bulle.


Sedan öppnade jag alla fina paket jag fick kvällen innan! Undrade så smått vem som ringt runt och färgkoordinerat alla paket?!


Men först var jag tvungen att ta många bilder, för kolla bara vad fint mina vänner gjort. <3


En annan dag kom Johan över på fika. "Du ser allvarlig ut", sa jag. "Jag är allvarlig", sa Johan. Och så var det med det. :)


Många sådana här koppar på Berzelii blir det, i eftermiddagsutrymmet mellan gymnasiejobb och körjobb.


Sedan hade David och Marie inflyttningskalas - inte för att de inte redan bott där i flera år, utan för att de äntligen lyckats köpa sitt hus! Hurra! (Det här är alltså huset som både jag och Lisa också har bott i i perioder, och där vi samlas på torsdagkvällarna, och som Johanna bodde i och ägde men nu alltså sålt.)


Här kommer en kanna White Russian. :)


Sedan tog jag visst inga fler bilder på det kalaset, men den här bilden säger väl allt?


Sedan slog mina stackars solrosor ut. Jag är ju ingen mästerträdgårdsmästare som ni väl vet, men både luktärter och solrosor blev det till slut - i oktober.


Höstkvällar med mitt senaste favoritpussel, som jag köpte på London Transport Museum. Så fint och kul, och vad många Londonminnen jag samlat på mig under åren, och som jag nu blev påmind om. Först var jag där med familjen som tolvåring, sedan var jag där med Johan 2009, och sedan var jag där med Anna och Carro (med flera) två gånger 2013.

Sedan träffade jag mitt livs kärlek där 2017 och sedan dess har jag varit där fler gånger än jag kan räkna. KONSTIGT LIV.



En tisdag åt jag frukost med detta det finaste av frukostsällskap.


En vacker hamnkanal utanför jobbet


och ett vackert träd utanför huset hemma.


Så var jag på körkonsert med alla mina gulliga elever. Jag undervisar inte i körkursen, så jag ledde ingenting utan kunde bara njuta (och fota).


Och en lördag var Karin och jag ute på en helt magnifik höstpromenad!



Finfina Karin.





Vi prickade hösten så helt perfekt, i sin allra finaste skrud, underbart mulet väder, inte blåsigt och inte för kallt. Ljuvligt!


En lördag skulle Lisa och jag på bio och passade på att ta en snabb burgare först.


Liam anslöt och så såg vi Bros. REKOMMENDERAS. Jag är ju extremt svag för romantiska komedier, men det här var bland de roligaste jag sett i genren! Så mjuk och varm och fin och ROLIG. Och kul att se i en stor salong. Gå och se den!


Till slut det här konstverket till pumpa på dansen. Och det var oktober det!

Okaidja Afroso | Gidi Gidi

No comments :

Post a Comment