medeltidsveckan del 4: torsdag



På torsdagen började vi med bad! ... som så många andra morgnar.


De av oss som helst ville bada i havet klev ned för alla trappor för att göra det och de som hellre ville bada i kalkbrott åkte iväg i en bil och gjorde det.


Såååå gött.


När vi kom tillbaka hade kalkbrottsresenärerna sköljt även våra linnekjortlar! Hallå vad gulligt.

Hela eftermiddagen försvann visst och jag vet inte vad jag gjorde då, jag höll mig säkert mest i skuggan, det var verkligen otroligt varmt denna vecka.


Men frampå seneftermiddagen gick vi på föreställning! Björn Ende spelade sin Björnskrönikan, som är en enda lång sång på rim i vilken han redogör för hela Europas medeltidshistoria. Det var fruktansvärt roligt. Men jag tror kanske att man måste se det själv för att fatta hur kul det faktiskt är.




Fin-Kristin var också med och spelade! Vi gick ju på musikhögskolan samtidigt när det begav sig. En fantastisk människa och musiker.





Ja ni får ursäkta bildkavalkaden men det är så ROLIGT att fota någon som har såhär bra mimik.



Och så mysigt att få småprata lite med Kristin efteråt.



Efteråt köpte några av oss Björns notbok, för noter är ju kul! Sedan gjorde jag misstaget att be honom signera med ett roligt citat. Och då ville Lisa också ha ett roligt citat, fast ett eget. Och då ville de andra också ha ett roligt citat ... fast egna. Stackaren fick huka sig där på gräsmattan och tänka ut roliga citat till oss i en bra stund. Det var inte så snällt gjort av mig som vet hur trött man kan vara efter en show. Förlåt Björn! Ska inte göra om det. :)


Sedan gick vi och åt. Fint ljus, fina färger, tveksam min på David? :)



Vi hamnade i källaren på Black Sheep Arms ...





... och hade väldigt trevligt.


Efteråt gick vi ned till stranden.


För det var ju torsdag och dags för Katten Skogmans Orkester vid Kärleksporten! Eller rättare sagt, i år var det mer Björn Ende med vänner spelar Katten Skogmans-låtar. Och det gick ju också bra. Även om vi saknade de andra medlemmarna lite.


Vi fick helt enkelt dubbelt med Björn Ende denna torsdag, och det är ju inte fy skam! Och det hör ju till att sitta där vid Kärleksporten på torsdagskvällen och lyssna på musiken och titta efter Perseiderna. Fint.

Björn Ende | Sången om Pi

No comments :

Post a Comment