medeltidsveckan del 4: förmiddagsglass och ars veritas



Torsdagen på Medeltidsveckan började liksom varje dag med frukost i tältlägret; det fanns müsli och fil och mackor och grönsaker och kokt ägg och juice och allt som jag vill ha till frukost, man behövde bara ha med sig sina egna tallrikar och bestick. Och i det här strålande solskenet vi hade varje dag (!) var det bara att njuta.


Sedan skulle några bada (eller om det var något annat de skulle göra - jag minns inte), men Johanna och jag var inte sugna, så vi promenerade iväg genom Visby ...




... för att köpa glass.





Jag kan nästan inte fatta hur underbart väder det har varit den här sommaren. Strålande sol både hela fjällvandringen och hela Medeltidsveckan, hur ofta får man det?


Sedan mötte jag upp resten av gänget för att se Trix grönsaksföreställning. Ja, så heter den, men mer om det i ett annat inlägg, för jag tog alldeles för mycket bilder. :)


Sedan gick jag och köpte tyg!


Alltså kolla bara så vackert! Det blå ska bli en kjortel och det gammalrosa en mantel. Liksom hur kan man vilja bära linne när det finns ylle? Fy fasen vad fin jag kommer vara nästa år. Om jag orkar sy det, HEH. Jag bryr mig ju inte så värst om själva sömnaden (fast det kanske kommer medan jag lär mig), jag gör det bara för att vara snygg för att jag har så trevligt sysällskap.



Sedan gick vi på Ars Veritas-konsert. Mycket tjusigt och vackert och trevligt. Jag håller på och säljer in till Jakob att de borde ha en sopransolist med nästa år. Jag är ju ändå redan här, liksom? :)



Jag hade mina älsklingar till sällskap.


Och publiken fotade jag bara för de vackra färgernas skull.



Sedan gick vi till Klosterlängan och åt middag.



På väg därifrån noterade jag ljuset. ("Noterade" = blev helt knäpp och dreglig)


Så då tyckte jag att det var läge för en episk (!) fotosession i Östergravar. De andra, som nästan alltid är med på mina tokigheter (liksom jag är med på deras), sa inte nej! Så först gick vi till tältet för att snygga till oss lite. Själva bilderna får ni se en annan dag. Jag tog mycket bilder, nämligen. Och jag hade så vansinnigt roligt. :)


Sedan gick vi ned till stranden och satte oss på filtar med våra lyktor (och Varm & Kall ... :)), och tittade på stjärnfall (Perseiderna <3) och lyssnade på havet, tills jag somnade i Johannas knä.

Martin Ljung | Svarta Malin

No comments :

Post a Comment