trevliga trion på våffelutflykt



Mellan fjällresan (ni kan se alla foton här om ni missat dem) och Medeltidsveckan (jag ser fram emot att sätta tänderna i alla de bilder jag tog där, nu när jag är färdig med fjällbilderna), hade jag en vecka, första veckan i augusti, som hann med att vara både stressig, jobbig och fin. Det stressiga och jobbiga orkade jag inte fota. Men det fina hann jag med, och det allra finaste var den här dagen.


David och Lisa och jag åkte på utflykt norrut och hamnade i en skog, för vi behövde svänga förbi Holtheim och hämta en drös med fårskinn som vi hade i tältet på Medeltidsveckan sen.



Hej lilla kompis!



Lisa var tvungen att stanna och plocka blåbär - ingen är förvånad.


Sedan åkte vi till Kode för att plocka upp Johanna och Sebastian (och för att det är mysigt). Blev bjudna på våfflor såklart.





Är det här kanske sent omsider premiär i bloggen för Trevliga Trions föräldrar?!


Glöm inte!




Det var så himla mysigt och trevligt att sitta där och äta våfflor. Och sedan råkade David börja berätta en historia om ett badkarsrally och vi skrattade så vi grät. Det är mycket bra att ha naturliga historieberättare i sin krets, allt blir lite roligare, och det mesta blir mycket roligare.




Sedan tog jag en sväng i trädgården och växthuset, och fick med mig en hel påse med världens godaste vindruvor.



Och sedan åkte vi hem till stan och sydde på olika medeltidsprojekt hela eftermiddagen och kvällen. Och lyssnade på musik och pratade strunt.


Jag bjuder på denna. :)


<3

Patriarkus | Du berör mig

No comments :

Post a Comment