medeltidsveckan del 1: stalaktiter och rosor



Sedan åkte jag till Gotland!
Det är redan tre veckor sedan jag åkte, och nu har jag solgyllene bilder från en underbar medeltidsvecka att visa. Medeltidsveckan var den semester från allt som jag så väl behövde; det var det allra bästa jag hade kunnat göra i det läget, att få tillbringa en vecka så nära de här fantastiska människorna som är en sådan trygghet för mig. Det har varit några tuffa dygn, skrev jag till Johanna innan jag tog flyget dit (då hade mitt gäng redan varit där i flera dagar). Vi tar hand om dig. Kom kom! skrev hon till svar.


Min vecka började inte så solgyllene, utan under jord och 8°C. För det första vi gjorde efter att jag hade landat var att åka på utflykt till Lummelundagrottan. För den ska man ju ha sett. Och det var rätt coolt!


:)



Sedan åkte vi tillbaka in till Visby och jag åt svingod chèvresallad.


Lycklig Johanna med kaffe och wienerbröd. :)




Sedan gick vi och bytte om till medeltidskläderna. Såhär blev det! Jag trivs så ruggigt bra iklädd detta?



Det är en väldigt fin stad, detta.


Jamen vad gör man på den där Medeltidsveckan? frågar folk. Ja, vad gör man. Jag sammanfattade det såhär för en vän: Man äter glass, går på konserter och tittar på stjärnfall på stranden, iklädd medeltidskläder. En annan sak man gör är att man går omkring mycket. Man strövar omkring och tittar på grejer, bara för att allt är så fint. En annat sak vi gjorde mycket detta år var att sova i parker. Men mer om det senare. :)



Man äter också. En hel del. :)



Och så sitter man i olika parker och syr. :) Här sitter vi och köar för platser till en föreställning, Efter Tjelvar.


Jag visste inte vad jag skulle förvänta mig, men föreställningen var strålande tjusig! Ej helt nöjd med bandet, Koenix, som tydligen är kändisar och alla älskar?, men jag blev mycket förtjust i dansarna.


Sedan började jag få halskli och trodde att jag skulle bli förkyld (men det blev inget av det sen, skönt!), så jag gick och lade mig när föreställningen var slut. Man får ju inte ha några moderna pryttlar alls i vårt läger, men jag lärde mig redan förra året att alltid ha med kameran ut när jag vaknar mitt i natten och går på toa (smart medeltidsknep #1!). Såhär såg lägret ut klockan 03:46.

Charli XCX | Boys

No comments :

Post a Comment