balkongtrallsinvigningen



Mitt i juni hade vi balkongtrallsinvigning! Vi bjöd in en radda folk en lördag, sa "kom mellan tre och sent", och sedan umgicks vi på balkongen hela dagen. Det blev perfekt, några kom tidigt och några sent; några stannade en kort stund, andra länge. Sommarfest ändå.

Jag började förstås med att fota den här regnbågen av gäster. Hur fint? <3


Vi tyckte att balkongen och särskilt balkongtrallen var värd en egen invigning efter att jag räddat flera kassar smutsig, igengrodd balkongtrall från grovsoprummet och vi högtryckstvättat och laserat den. Det blev så HIMLA fint och nu älskar jag vår balkong ännu mer! Och vad tillfredsställande det är att ha räddat något som någon annan tyckte var skräp? Jag kom på sedan att jag inte tog ett enda riktigt foto på själva golvet ... Men här ser man i alla fall ett litet hörn av det! :)



Solen tittade fram ibland, men tack och lov inte hela tiden, för det var fasligt varmt denna helg och det hade nog blivit olidligt på balkongen om solen legat på hela tiden. Parasoll har vi inte grejat med än; det står näst på fixalistan.



Eva trillade in!


Och Anna och Henrik!


Tove låg och vilade i ena hörnet en stund frampå eftermiddagen ...


... tills hon vaknade för att nöjt påtala närvaron av en gärdsmyg. :)


Sedan lagade Liam en tomatsås med halloumi och massor av citron till middag åt alla som ville ha.



Älskar när det ser ut såhär i köket. Kalasbevisen hopas. (Hade inte älskat det om vi inte haft diskmaskin.)


Sedan erbjöd sig Henrik att hålla i ett quiz! Han hade ändå ett på lager. Det tackade vi ju inte nej till!


"Liam can you at least pretend to be engaged in this quiz"


"Ok that's better"



Vid niotiden kom efterrätten fram.



DET HÄR LJUSET!!! Orkar inte.


Och frampå kvällningen ramlade Jonas och hans nya urgulliga flickvän Mia in!


Min egen urgulliga pojkvän.



Skymningen föll och till och med jag fastnade på bild.


Och sedan blev det natt och även de sista kvardröjarna gick hem. Jag får nog säga det ändå - balkongkalas ändå, vilken grej!

Warren Zevon | Tenderness on the Block

No comments :

Post a Comment