davids sommarfest



Dags för Davids födelsedagssommarfest, nu på fjärde året! Vi gjorde precis som vanligt: åt god mat, åt god tårta, lekte lekar, hade extremt trevligt tillsammans.


Såhär trevligt hade det andra bordet när vi satt och åt middag! (Men jag undrar vad Anna-Karin tänker på?)


Världens godaste mockatårta!


Den här färgen ändå? Naturen va.


Ibland fick man ta en paus i tårtätandet för att gå in och hälsa på dessa gullbollar!


Sedan hade vi fyrkamp. David förklarade reglerna.

Sedan kastade vi många stövlar:





Lisa hade till slut fått igenom att korta personer borde få kasta med kort stövel. Då gick det plötsligt svinbra för både Lisa och mig! Och jag kastade bara stöveln åt fel håll en enda gång och hade inte ihjäl några träd! Det ni! Fast när jag träffade hönshusväggen blev det ett kackel därinne. :)


Och så sköt vi med luftgevär



och pil och båge


och jag satte en nia!!!


Och med vanliga pilar.


När lekarna var klara samlades vi som traditionen bjuder under filtar på verandan, och David öppnade födelsedagspaket. Bland annat fick han en expansion till Lords of Waterdeep, som vi har spelat mycket de senaste åren. Så på sätt och vis var det kanske mest en present till oss själva :)


Det kom fram stora mängder godsaker


och resterna av tårtan!


Och precis när man började undra hur vi skulle lyckas äta upp alltihop dök Mats upp i dörren och sa "var det någon som ville ha ost?". Haha! De göder oss på det här stället!





Och sedan var vi mest bara glada och trevliga i en drös med timmar tills det blev alldeles kolmörkt och dags att åka hem för den här gången. Tack för kalaset hörni! Nästa gång kastar jag stöveln åt rätt håll varenda kast!

Darlingside | Eliza I See

No comments :

Post a Comment