rep, konserter och högtryckstvätt



Andra halvan av maj! Den halvan gick fort och var fullsmockad! Tog bara några få bilder de här två veckorna. Här kommer de!





Allt var ljust gulgrönt och jag gick på promenad med Tove och Lisa. Just den här dagen var det lite kyligt ute, men sedan kom sommarvärmen tillbaka.


På Kristi Himmelsfärd skrapade vi hus! Högkvarteret, som ju både Lisa och jag bott i varsitt år och som nu är Davids och Maries, har inte fått någon kärlek på rätt många år. Nu ska det bli vackert olivgrönt! Men först skrapas.




Det är ett himla jobb men fint att kunna vara med och hjälpa till på i alla fall en liten liten del av arbetet.


Dagen efter åt jag middag med Carro! Så gott med kvalitetstid.


Och sedan promenerade vi bort till Pustervik för att höra Steget som släppte nytt album.


Så himla fint att höra dem igen! Har inte sett dem live på flera år. Blev gladast åt att få höra Baby, baby, baby. Och överlag bara en riktigt go konsert.


Liam och jag tillbringade en söndagseftermiddag med att låna mina föräldrars högtryckstvätt och spola rent några högar med extremt smutsig, nästintill igengrodd balkongtrall som jag hittade i grovsoprummet (förra året, men vi har inte orkat deala med det förrän nu). Nu ska vi bara lasera och sedan har vi balkongtrall! Jag älskar grovsoprummet! Och för övrigt var det ju jätteroligt att tvätta med högtryckstvätten. Extremt tillfredsställande att allt blev så rent. :)


Sena syrener i min föräldrars trädgård. När jag bodde hemma var det så lyxigt att ha sena syrener, att syrendoftsäsongen blev längre, och att det alltid fanns nyutslagna lagom till skolavslutningen, när andra syrener redan blommat över.


Sedan började repkarusellen! Anna och Henrik kompade min ena körkonsert, så då behövde vi ju köra ihop oss lite utan kören. En lördag klockan tio på förmiddagen körde vi, för det var den tid vi hittade. Det glamorösa musikerlivet!


Sedan kom Mattias över och repade inför vårt gig på Stockholm Blues Fest nu till helgen. Blir kul!


Och dagen efter det repade jag med the Sky is Crying inför skivinspelning om ett par veckor. Mycket nu, som sagt. Men varje gång jag repar med dem tänker jag "hur kan jag ha ett så himla gött och bra band som består av så genuint bra personer?".


Och så i fredags var det dags för den första av terminens två körkonserter. Det här är Vega, min kör för sång- och körvana vuxna. HUR SNYGG KÖR?!


Flera gånger under konserten fick jag den där känslan av - av "hur är det här mitt liv?". Där jag liksom kliver utanför mig själv och märker att nu, nu, nu, nu är jag mitt i musiken, nu, nu är det som allra bäst. Vilket liv!

Och ikväll är det dags för Sirius, min nybörjarkör, lika fina de (bara inte riktigt lika många). Sedan tar jag nog lite sommarlov!

Imogen Heap | Evolution

No comments :

Post a Comment