en riktigt härlig start på sommaren



Juni! Juni har varit så himla härligt hittills!


Först hade vi konsert med min andra kör, Sirius.


De var huuuur duktiga som helst. Och så roliga och trevliga. Vi har haft en så fin termin helt enkelt och det var toppen att få avsluta med en såhär härlig konsert.


Dagen efter hade jag och Mattias genrep för bluesdansarna på hemmaplan (eftersom vi skulle åka till Stockholm Blues Fest dagen efter). Alexander tog den här bilden på oss där vi satt och planerade våra set. Det här kan var en av få bilder där man ser hur jag brukar sitta när jag sitter på golvet: ett ben sträckt, det andra vikt framför mig. Det är lite kul när någon annan fångar något sånt!



Genrepet gick sådär, vi var ganska rostiga och det var knackigt här och var. Men giget dagen efter gick tack och lov toppen!


På nationaldagen gick Anna och Carro och jag på Symfonikernas traditionella konsert i Slottsskogen. En toppenidé faktiskt.



Det var smockfullt med folk i alla åldrar, många på filtar med picknick som vi, några som bara promenerade förbi. Symfonikerna spelade ett blandat festprogram med hits och dessutom hann Anna, Carro och jag prata om livet, universum och allting. Och det var sommar, sommar på riktigt.


En dag promenerade jag runt kring bortre ändan av Änggårdsbergen och när man kommer ut på andra sidan hamnar man på landet! Visste ni det? Det var allt lite hemligt.


Utsikten från vardagsrummet nuförtiden är denna. Det känns som att bo i en skog. Och på sätt och vis gör vi ju det. <3


Sedan fyllde min lilla pappa år!


Och vi fikade under parasollet i trädgården ...




... med mamma, morbror och moster (Liam var i Köpenhamn, annars hade han också varit med). Det var en sådan där riktigt härlig sommarfika, som på något sätt kändes som skolavslutningar från när jag var liten (inte konstigt, för pappas födelsedag har ju alltid varit omkring eller samma dag som skolavslutningen). Vilken härlig känsla att ha som 38-åring - skolavslutningskänslan. Grattis på födelsedagen pappa! <3


En kväll satt jag i den här foajén igen och väntade på min psykolog. Har inte träffat henne nu på flera år, så jag tyckte det var dags för en liten friskvårdskontroll - ni vet när jag bokar en tid med henne bara för att liksom kolla läget, så att allt är okej. Hur är det egentligen med mina gamla osäkerheter, mönster jag tenderar att falla in i? Behöver jag några nya verktyg, eller finns det gamla verktyg jag kan släppa taget om? Och det var så bra. Så himla bra. Ska gå ett par gånger till den här perioden och sedan blir det nog paus på något år igen.


Sedan var det pysseltorsdag som vanligt. De flesta var upptagna med att preppa mat inför ett lajv de skulle åka på. Lajv är ju ett intresse jag inte delar med denna grupp, jag är verkligen helt osugen på det (tycker mest att det verkar jobbigt och meckigt med ganska lite utdelning för allt bärande och joxande), MEN vad gött för de som gillar lajv att de kan åka på det och ha roligt, förstås!


Lisa hölls med sina pallkragar förstås.


I övrigt har jag firat in sommarlovet genom att spela JÄTTEMYCKET Potion Craft. Jag sitter och lyssnar på podcasts och kokar ihop trolldrycker på datorn. I många timmar. Det är oerhört avslappnande. Rekommenderas om man vill ha något att syssla med som är lite lagom trevligt. Det är inte den typen av dataspelstempo där man får svårt att somna efteråt om man säger så. :)


Och sedan var Tove och Lisa och jag på kvällspromenad i Botaniska. Detta att vi har en årstid nu där man kan stämma träff klockan åtta på kvällen en söndag och umgås utomhus, det är inte fy skam det.






Här kvällsfikade vi!


Utsikten var denna. Och det kan jag säga med säkerhet, att om resten av sommaren blir lika härlig som juni har varit hittills, då har jag en ljuvlig tid framför mig.

Christine and the Queens | Tilted

No comments :

Post a Comment