the sky is crying spelar in skiva



Jamen precis som det står i rubriken: Vi spelar in skiva! För två veckor sedan bokade vi in tre dagar i Gustavs egna och alldeles underbara studio, Studio Glasfågeln. Och sedan hölls vi där och spelade musik. Och det var så roligt och köttigt och svårt! (Jag blir ju helt slut av sådana här grejer, det är så mycket känslor för mig: musikglädjen, samspelet och samvaron, självtvivlet, analyshjärnan, så många små beslut att fatta, allt i mig jobbar på samma gång.)


Här mitt ute i skogen ligger studion, man är helt ensam med fågelkvittret. Det är ljuvligt.


Och när vi kommer dit är handdukshängarna redan namnade <3


Därinne bakom ett fönster står Marcus med elbas, banjo och gitarr


ute i stora rummet står Gustav med trombon och piano


och här står jag och min röst.


Tacomiddag på altanen.

Sedan spelade vi in i flera timmar till, utomhus på altanen, med vinden i träden som bakgrundsljus. En version av Feeling Good ligger på vår instagram, den kan man höra här.


Sen tog vi AW! Klockan tio på kvällen.


Vi blev kvar i soffan i flera timmar. Det är så gott att hinna umgås också, och känns lite lyxigt att få "ta AW" sådär som folk gör som jobbar kontorstider. Det är trots allt världens finaste personer jag har band ihop med.


En av de finaste grejerna med studion är att det finns sängar också, en i varje inspelningsrum, så man kan sova över! Och det gjorde vi förstås. Morgonen därpå tog vi en lugn frukost på altanen.


Och sedan körde vi på!



Därinne bakom glaset står jag! (Fotat av Marcus.)


Och här kommer väl jag med en lunchpizza och -sallad! (Fotat av Gustav.)



Och sedan höll vi på i två dagar till. Gustav som ju är inspelningstekniker också höll ordning på oss med varm hand. Jag tror att det här kommer bli störtbra.




När vi var klara sista eftermiddagen firade vi med Piggelin. Det hade vi allt förtjänat!


Hejdå Studio Glasfågeln! Nu undrar ni när den här skivan kommer ut kanske? Och svaret är att det vet vi inte riktigt! Men vi jobbar på det! Och när den väl gör det lär ni märka det. Då blir det releasekalas!

the Sky is Crying | St James Infirmary

No comments :

Post a Comment