fredagspicknick med balboa



Härom fredagen blev det spontanpicknick innan fredagsbalboan! Och det var så himla trevligt!


Själva picknicken var ju inte något officiellt arrangemang utan helt enkelt Christian som dagen innan hade kommit sig för att tala om för en drös vänner - varav de flesta ändå redan tänkte dansa på kvällen - att han tänkte picknicka och att man gärna fick dyka upp. Och det här blev jag så imponerad av: Att bara bestämma sig för att dra ihop en picknick, att det inte behöver vara så stor grej. Att inte vänta på att själv bli inbjuden utan helt enkelt bara fråga några vänner och så infinna sig och se vilket sällskap man får. Det är ju toppen. Det ska jag göra mer.


Vi sågs i Azaleadalen och utsikten var denna. Tidigt på eftermiddagen fick vi nästan slåss om skuggplatserna för att det blev alldeles för varmt i solen.








Fler och fler härliga dansmänniskor trillade in och vi hölls där i nog fyra timmar åtminstone.



En så underbar plats för en picknick, helt omgivna av grönska, ovanför, i dalen nedanför, i alla djupled.



Och så småningom klev vi ned genom dalen. Det mesta hade ju redan blommat över såhär dags, men tänk en picknick några veckor tidigare nästa år - det bestämmer vi tycker jag.






Mot Guldheden! Några cyklade, några promenerade, några åkte spårvagn.


När vi kom upp till Forum var dansen redan igång. Det hade varit LFT (ledarledd fri träning) innan, ett koncept som vi i balboaledargruppen ganska nyligen satt igång med och som är precis vad det låter: att det finns ledare där på en viss bestämd tid som kan hjälpa en och svara på frågor, men att det inte är någon direkt undervisning i övrigt, utan man övar själv. Så himla bra koncept.


Jag blev sugen på att fota dans, det var ju länge sedan och jag hade ändå kameran med mig (ibland faller andan på!) såhär kommer en drös snygga dansare:





Det fanns gott att dricka också



och härliga personer att hänga med





och ännu fler snygga dansare förstås. Det blev ett riktigt bra kalas! Och det är så fint drag i Göteborgs balboascen nu, bättre än jag kan minnas att det nånsin varit förut. Det ska bli riktigt fint att hålla kurs igen till hösten. Tills dess får vi nöja oss med socialdans, som några av de nyare entusiasterna tagit tag i att driva under sommaren. Det blir man ju också sjukt glad för som gammal räv (får vi väl ändå säga att jag är nu nästan tjugo år senare); att det kommer nytt folk som driver och grejar. Hurra för det alltså och hurra för sommaren och picknick och dans!

No comments :

Post a Comment